Adobe - Často kladené dotazy

Nejčastější dotazy týkající se programu Adobe

Přečtěte si více o Adobe pro neziskové organizace prostřednictvím TechSoup Česká republika, včetně informací o způsobilosti, udělování licencí produktů, stahování a instalaci softwaru, a dalších.

    Otázky ke stažení a instalaci

    Jak se dozvím, zda můj počítač splňuje základní hardwarové a softwarové požadavky?

    Každý produkt obsahuje své systémové požadavky na produktové stránce. Požadavky aplikací Creative Cloud jsou k dispozici také na webových stránkách Adobe. Chcete-li zobrazit úplný seznam produktů Adobe, navštivte stránku Adobe pro neziskové organizace prostřednictvím TechSoup Česká republika a cloudového programu Adobe.

    Jak mohu stáhnout, nainstalovat a aktivovat produkty Adobe?

    Postupujte podle pokynů v e-mailu, který jste obdrželi od Techsoup s předmětem "Vaše žádost o produkty Adobe, číslo #xxxxxx - Pokyny ke stažení." Pokyny z tohoto e-mailu naleznete také v sekci Moje žádosti na stránce historie žádostí po přihlášení do svého uživatelského účtu TechSoup.

    Musím si pro aktivaci produktu zaregistrovat účet na Adobe.com?

    Je to nutné u cloudových produktů v modelu předplatného, u darovaných desktopových produktů si účet zřizovat nemusíte.

    Před stažením a instalací softwaru z cloudových předplatných si vytvořte a registrujte Adobe uživatelský účet podle tohoto postupu:

    1. Přejděte na domovskou stránku Adobe.
    2. Klikněte na Přihlášení. Na přihlašovací stránce klikněte na Získat Adobe ID.
    3. Zadejte vaše informace a klepněte na tlačítko ZAREGISTROVAT SE.

    Kde najdu technickou podporu?

    Máte-li problémy se stahováním, instalací nebo s aktivací, navštivte stránku Adobe Support.

    Otázky k dárcovskému a zvýhodněnému programu

    Které Adobe produkty jsou v rámci programu k dispozici?

    Společnost Adobe nabízí skrze TechSoup Česká republika přístup ke zvýhodněným nabídkám plánů Creative Cloud a k darovaným produktům:

    • Přístup ke slevám plánů Creative Cloud: Společnost Adobe nabízí zlevněné předplatné Creative Cloud. Plán Creative Cloud - všechny aplikace obsahuje Adobe Photoshop, Illustrator CC, Premiere Pro CC, InDesign CC a mnoho dalších produktů. Na webových stránkách Adobe naleznete celkový seznam produktů, které jsou zahrnuty do plánu Creative Cloud Všechny aplikace.
    • Darované produkty: přehled těchto produktů najdete zde.

    Je moje organizace oprávněná žádat o produkty společnosti Adobe prostřednictvím Techsoup?

    Viz Kritéria oprávněnosti.

    Kolik stojí Creative Cloud a Acrobat Pro DC, pokud zažádám skrze TechSoup?

    Administrativní poplatek TechSoup za zprostředkování zvýhodněné nabídky je 5 USD. Po zažádání skrze TechSoup a získání přístupu ke zvýhodněné nabídce Creative Cloud zaplatíte přímo společnosti Adobe pravidelné měsíční či roční poplatky dle vybraného plánu.

    V případě plánu Creative Cloud Všechny aplikace zaplatíte společnosti Adobe 40 % z běžné komerční ceny za první rok předplatného Creative Cloud. Pokud budete s předplatným pokračovat i po prvním roce, zaplatíte dále společnosti Adobe 60 % z běžné komerční ceny. Během procesu obnovení předplatného po prvním roce budete informování, že Vaše předplatné bude automaticky obnoveno za běžné ceny. Ve skutečnosti však obdržíte slevu dle pravidel uvedených výše.

    Za program Acrobat Pro DC budete první rok platit 12,99 dolarů za měsíc (celkem 155,98 dolarů za rok). V případě, že se rozhodnete používat předplatné dále, Vám po prvním roce užívání bude předplatné automaticky prodlouženo za běžnou komerční cenu.

    Proč se slevy plánů po prvním roce mění?

    Nabídka společnosti Adobe pro členy TechSoup používá stejný cenový model jako nabídka pro studenty a učitele. První rok jsou plány nabízeny za propagační sazby. Každý následující rok mají uživatelé plánu Všechny aplikace slevu 40 procent z běžné komerční ceny.

    Proč Adobe nenabízí Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC jako dar?

    Z důvodu počtu designových aplikací zahrnutých v jednotlivých plánech, nákladů na cloudové služby, které Adobe nabízí a zároveň z důvodu přechodu na nabídky, které jsou založeny především na cloudu (namísto desktopového softwaru), by pro společnost Adobe bylo velmi složité nabízet své produkty zcela zdarma. Zároveň tím, že Creative Cloud je nabízen jako slevový produkt, může být využíván širším spektrem organizací, než by to bylo možné v případě darů.

    Proč je za přístup ke slevám účtován administrativní poplatek?

    TechSoup účtuje jednorázový administrativní poplatek na podporu našich programů, služeb a vzdělávání, na pomoc neziskovým organizacím po celém světě využívat technologie k ještě lepšímu a efektivnějšímu naplňování jejich poslání.

    Nabízí TechSoup také jiný model licencování než Creative Cloud či Acrobat Pro DC pro jednotlivce?

    Ano, týká se ale omezeného počtu produktů. Dostupný je jednak dar Adobe Acrobat Pro (https://www.techsoup.cz/directory/178), jednak balíček produktů Photoshop Elements a Premiere Elements (https://www.techsoup.cz/node/5429).

    Jak se Creative Cloud liší od Creative Suite?

    Creative Cloud se vyvinul ze sady Creative Suite. Většina produktů obsažených v sadě Creative Suite jsou k dispozici také v Creative Cloud. Creative Cloud zároveň zahrnuje zcela nové produkty. Creative Cloud nabízí tyto produkty v rámci modelu předplatného. Předplatitelé plánu Všechny aplikace mohou platit měsíčně nebo ročně.Všichni předplatitelé mají k dispozici vždy nejnovější verzi produktu. Plán Creative Cloud Všechny aplikace pro jednotlivce zahrnuje také přístup k mnoha on-line službám Adobe a 20 GB úložného cloudového prostoru.

    Viz Adobe Creative Cloud: Co je nové, co je jiné?, kde naleznete více informací.

    Jak se Creative Cloud liší od Document Cloud?

    Creative Cloud obsahuje aplikace pro kreativní tvorbu, jako jsou fotografie, video, audio, grafika a interaktivní obsah. Document Cloud obsahuje aplikaci Acrobat Pro DC. Oba obsahují úložiště na cloudu, který lze propojit s mobilními aplikacemi společnosti Adobe. Plán Acrobat Pro DC zahrnuje také službu Adobe Sign.

    Jak se Acrobat Pro DC liší od předchozí verze aplikace Acrobat Pro?

    Podívejte se na porovnání verzí aplikace Acrobat Pro na webu společnosti Adobe.

    Mám zvolit měsíční, nebo roční splátkový kalendář pro plán Všechny aplikace?

    Měsíční plán vám poskytuje největší flexibilitu v případě rušení služby. Celková cena za rok je stejná pro oba splátkové kalendáře. Zároveň je nutné souhlasit s minimálně ročním smluvním závazkem bez ohledu na to, jaký splátkový kalendář si vyberete.

    Všechny plány jsou plně vratné během prvních 14 dnů. Pokud si však vyberete roční platební plán a zrušíte jej po prvních 14 dnech, nebude vám částka vrácena. Pokud si vyberete měsíční platební plán a zrušíte předplatné po prvních 14 dnech, obdržíte polovinu zbývající částky.

    O kolik jednotlivých členství Creative Cloud a Acrobat Pro DC můžu požádat?

    Můžete získat přístup k tolika předplatným Creative Cloud, kolik jich Vaše organizace potřebuje. Je však nutné žádat o jedno předplatné pro každého jednotlivce, který produkty potřebuje. Každé předplatné je platné pro jednoho uživatele maximálně na dva počítače.

    Poběží jednotlivé aplikace v prohlížeči?

    Ne. Je třeba nainstalovat a spustit desktopové aplikace Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, etc.) přímo ve Vašem počítači.

    Na kolik počítačů mohu nainstalovat software společnosti Adobe?

    Adobe umožňuje každému uživateli nainstalovat svůj software maximálně na dva počítače. Těmito počítači mohou být domácí, kancelářský počítač či laptop s operačním systémem Windows nebo Mac. Nemůžete však software spustit současně na obou zařízeních. Pokud potřebujete instalovat software na další (třetí) počítač, je třeba ho nejprve deaktivovat na jednom z původních zařízení.

    Musím být neustále připojen(a), abych mohl(a) využívat Creative Cloud či Acrobat Pro DC aplikace?

    Ne. Vaše desktopové aplikace Creative Cloud jsou nainstalovány přímo v počítači, a můžete je tak spustit bez připojení k internetu. Být on-line potřebujete pouze při instalaci softwaru a rovněž pokud využíváte další služby Creative Cloud nebo Document Cloud, jako např. synchronizaci svých souborů. Při instalaci a aktivaci desktopových aplikací je nutné být připojen k internetu, poté je však možné aplikace používat v offline režimu. Desktopové aplikace se pokusí ověřit platnost Vaší licence každých 30 dní. Máte-li zaplaceno celé roční předplatné, můžete aplikace používat v offline režimu až 99 dní. Platíte-li předplatné v měsíční frekvenci, můžete aplikace používat offline po 30 dní.

    Je nutné ukládat všechny soubory, které vytvořím pomocí Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC aplikací, v cloudovém úložišti Adobe?

    Ne. Všechny soubory můžete ukládat lokálně ve Vašem počítači a sdílet jen vybrané.

    Mohu nainstalovat a používat aplikace Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC na veřejně dostupných počítačích v mé knihovně nebo neziskové organizaci?

    Ne. Tato nabídka je určena pouze pro zaměstnance či dobrovolníky dané organizace.

    Mohu si skrze TechSoup s nabízenou výší slev obnovit své předplatné Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC?

    Ne. Tato nabídka je určena pouze pro nové předplatitele.

    Moje organizace již má jedno nebo více předplatných za zvýhodněnou sazbu. Můžeme získat nové předplatné (pro další členy organizace) za zvýhodněnou sazbu pro neziskové organizace?

    Ano. Stávající individuální předplatné nelze na zvýhodněnou sazbu převést, ale je možné získat nové předplatné pro ty členy, kteří předplatné ještě nemají.

    Jsou členství Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC přenosné? Může nový zaměstnanec či dobrovolník využít předplatné bývalého zaměstnance či dobrovolníka k dokončení rozdělaných prací či závazků?

    Předplatná jsou zřizována na individuální úrovni. E-mailová adresa uživatele je propojena s Adobe ID. U individuálního předplatného nemůže Vaše organizace měnit Adobe ID či heslo daného uživatele. Proto je v případě, že zaměstnanec či dobrovolník organizaci opustí, nutné změnit potřebné fakturační údaje.

    Co se stane, když zruším své členství Creative Cloud nebo Acrobat Pro DC?

    Pokud si zvolíte měsíční plán platby, můžete během prvních 14 dnů předplatné zrušit, a obdržíte tak plnou náhradu. Pokud jej zrušíte až po prvních 14 dnech, bude vám vrácena polovina zbývající částky.

    Pokud si zvolíte roční platební plán (k dispozici pouze v plánu Všechny aplikace), můžete předplatné zrušit pouze během prvních 14 dní, abyste získali plnou refundaci. Pokud je zrušíte až po prvních 14 dnech, neobdržíte peníze zpět a služba bude pokračovat až do konce roku.

    Jakmile zrušíte a obdržíte úplnou nebo poloviční částku zpět, aplikace Creative Cloud a Acrobat Pro DC přestanou fungovat. Budete však moci stále využívat bezplatných výhod předplatného služby Creative Cloud, včetně úložiště Creative Cloud o velikosti 2 GB nebo úložiště Document Cloud o velikosti 5 GB a využití dalších služeb.

    Přijdu o všechny své soubory, pokud přestanu používat Creative Cloud či Document Cloud?

    Ne. Před zrušením předplatného si můžete všechny své soubory uložit lokálně do svého počítače. Pokud jste uložili více než 2 GB souborů do úložiště Creative Cloud nebo více než 5 GB souborů do úložiště Adobe Document Cloud, a zrušíte své předplatné, ztratíte soubory uložené nad rámec počátečních 2 GB nebo 5 GB - pokud si je ovšem nezazálohujete předem.

    TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

    4 187

    registrovaných neziskovek

    406 120 458 Kč

    hodnota darovaného IT

    46 250

    darovaných licencí a hardwaru