Google

Program Google pro neziskové organizace nabízí neziskovým organizacím přístup k bezplatným nebo zlevněným produktům společnosti Google, a také k některým speciálním funkcionalitám.

Jak to funguje

Organizace, které zažádají o zařazení do programu Google pro neziskové organizace projdou validačním procesem, který určí, zda vyhovují podmínkám programu. Tento validační proces začíná registrací v programu TechSoup Česká republika. Jakmile byla organizace jednou označena jako oprávněná pro program TechSoup a program Google pro neziskové organizace, může si zažádat o kterýkoliv produkt nabízený v rámci programu Google pro neziskové organizace.

Nabízené produkty

Níže je přehled produktů, které jsou nyní v rámci Google pro neziskové organizace nabízeny. Seznam zahrnuje popis jednotlivých produktů a v čem se liší od standardních komerčních verzí.

G Suite pro neziskové organizace

G Suite pro neziskové organizace je speciální verze G Suite určená pro neziskové organizace.

Čím se liší?

Je k dispozici zcela zdarma nebo se sníženými cenami (ceník viz níže). Neziskové organizace získají bezplatně neomezený počet uživatelských licencí, 24/7 telefonní a e-mailovou podporu a všechny další funkce, které jsou součástí placené komerční verze. Jediná omezení jsou následující:

  1. G Suite pro neziskové organizace neobsahuje podporu pro distributory, organizace se tedy musí přihlásit k programu přímo u společnosti Google. Pokud nezisková organizace již využívá podpory pro G Suite u distributora, musí požádat tohoto distributora o převedení správy na společnost Google (instrukce pro distributory k převedení správy účtu, instrukce jsou v angličitině).
  2. Neomezená úložní kapacita momentálně není dostupná v rámci Google pro neziskové organizace.
  3. Administrátorská správa úložního místa není v rámci této verze dostupná. Uživatelé, kteří požadují více úložního místa jej musí zakoupit individuálně. Více informací zde (v angličtině). Administrátorská správa úložního místa je součástí Unlimited Storage (neomezená úložní kapacita). Pokud uživatel zakoupí dodatečné či neomezené místo na úložišti, tato funkcionalita se administrátorovi zpřístupní.

Ceník služeb G Suite pro neziskovky

G Suite NonprofitG Suite BusinessG Suite Enterprise
Zdarma 4 USD / už. / měs. 8 USD / už. / měs.
Běžně 6 USD Běžně 12 USD Běžně 25 USD
Podobá se G Suite Basic:
  • Neomezený počet uživatelů a 30 GB cloudového úložiště pro každého z nich
  • Profesionální e-mailové adresy v doméně vaší neziskové organizace
  • Sdílené Disky
  • Gmail, Kalendář, Disk, Dokumenty, Google Meet, Google Chat a další
  • Videokonference až pro 100 lidí prostřednictvím Google Meet
Vše z G Suite pro neziskovky, plus:
  • 1 TB cloudového úložiště pro každého uživatele
  • Vyhledávání obsahu napříč všemi soubory, e-maily atd.
  • Sejf Google k uchování, vyhledávání a exportu dat
  • Další možnosti zabezpečení a správy včetně pokročilých přehledů
  • Videokonference až pro 150 lidí prostřednictvím Google Meet
Vše z G Suite Business pro neziskovky, plus:
  • Šifrování e-mailu zvyšující zabezpečení
  • Cloud Identity ke správě uživatelů, zařízení a aplikací
  • Živé streamování prostřednictvím Google Meet
  • Pořizování záznamů událostí
  • Videokonference až pro 250 lidí prostřednictvím Google Meet

Detailní porovnání služeb a jejich cen najdete na této stránce.

Google Ad Grants

V rámci tohoto programu mohou organizace získat zdarma AdWords reklamu ve vyhledávači Google. Každá organizace získá zdarma 10 000 USD měsíčně v účtu AdWords na tvorbu kampaní a reklam. Organizace si mohou vybrat mezi dvěma typy správy svého AdWords účtu:

  • AdWords Express - zrychlená a zjednodušená verze klasického AdWords. Tvorba textové reklamy s tímto nástrojem je velmi snadná. Vyberte publikum, napište tři řádky o své činnosti a nastavte rozpočet kampaně. AdWords pak automaticky řídí a spravuje kdy a kde se vaše reklama objeví. Nemusíte vybírat klíčová slova, nemusíte dělat průběžné úpravy. Návod jak nastavit kampaň pomocí AdWords Express najdete v nápovědě Google.
  • AdWords - klasická správa AdWords účtu, kde si sami nastavujete klíčová slova, podobu reklamy, CPC atd. Pro fungování tohoto modelu je dobré jej alespoň jednou měsíčně kontrolovat a provádět podtřebné změny.

Organizace může současně využívat pouze jeden typ správy kampaně. Typ správy kampaně je možné změnit.

Čím se liší?

  • Denní rozpočet na reklamu je omezen na 329 amerických dolarů, což odpovídá zhruba 10 000 USD měsíčně.
  • Maximální limit cost-per-click (CPC, cena za kliknutí) je nastaven na 2 USD.
  • Je možné nastavit pouze kampaně na klíčová slova.
  • Reklama se objevuje pouze ve vyhledávači Google.
  • Je možné zakládat pouze textové reklamy.

Podrobný návod, jak získat a začít využívat právě Ad Grants sepsal Google trenér Karel Pařízek a vy si ho můžete přečíst pod tímto odkazem

YouTube pro neziskové organizace

YouTube pro neziskové organizace přináší přístup ke speciálním funkcionalitám a službám, které mohou pomoci neziskovým organizacím efektivně sdílet svou misi prostřednictvím YouTube videí.

Čím se liší?

Podrobný popis funkcí, které naleznete v této verzi Youtube naleznete na stránkách podpory Youtube. Dárcovský modul je v současnosti v beta verzi a nemusí být dostupný. Přístup k funkcionalitě YouTube Spaces je omezen pouze na některé země.

Jak se přihlásit do programu Google pro neziskové organizace?

Kritéria oprávněnosti programu Google pro neziskové organiazce pro každou zemi jsou popsány v Centru nápovědy. Program má tři základní pravidla:

  • organizace musí mít sídlo v zemi, ve které je program Google pro neziskové organizace spuštěn
  • musí se jednat o neziskovou organizaci dle místních pravidel
  • nesmí se jednat o školy, nemocnice a vládní organizace

Když se nezisková organizace zaregistruje u TechSoup Česká republika je její neziskový status ověřen podle kritérií oprávněnosti.

Poté, co je organizace úspěšně zaregistrována a validována, může si na stránkách techsoup.cz vytvořit tzv. ověřovací klíč. Tento klíč zadá do přihlašovacího formuláře programu Google pro neziskové organizace na příslušných stránkách. Poté je organizace na další stránce vyzvána k zadání dalších detailů o organizaci. Následně je žádost zpracována.

Ve většině případů bude organizace přijata. Jakmile je organizace do programu přijata, je oprávněna využívat všech výhod a produktů, včetně Google Grants, dostupných v programu Google pro neziskové organizace. K využití jednotlivých produktů je nutné se zaregistrovat přes formulář příslušný danému produktu. Tyto formuláře jsou dostupné ihned po přijetí do programu.Proč registraci do programu vyřizuje TechSoup Česká republika?Definice neziskové organizace se liší v každé zemi a stejně tak dostupnost potřebných informací. Z toho důvodu se program Google pro neziskové organizace spojil s mezinárodní organizací TechSoup (TS).

Základním posláním TS je propojování neziskových organizací s technologiemi. To je uskutečňováno zejména zprostředkováním technologických darů od technologických společností neziskovým organizacím. TS stanovil ve všech zemích, ve kterých působí, kritéria pro určení neziskové organizace. Google využívá této expertízy a zkušeností s validací neziskových organizací a proto je podmínkou pro vstup do programu Google pro neziskové organizace právě registrace u TechSoup.

Prakticky to znamená registraci u lokální partnera TS pro danou zemi. TS má síť partnerských organizací, které poskytují TechSoup služby ve své zemi či regionu. V České republice je takovým partnerem organizace Sdružení VIA, z. ú., která provozuje program TechSoup Česká republika.

Máte další otázky? Prohlédněte si Google pro neziskové organizace - často kladené dotazy.

TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

4 872

registrovaných neziskovek

472 miliónů Kč

hodnota zprostředkovaných produktů

53 938

zprostředkovaných licencí a hardwaru