Microsoft VLSC - jak vyzvednout softwarové dary

Od poloviny roku 2009 Microsoft přestal zasílat klasické papírové smlouvy (licence) a vše jde nyní pouze elektronickou cestou. Portál VLSC nyní slouží pro správu všech multilicenčních smluv, kde je snadný přístup k identifikačním číslům licenčních smluv, k zakoupenému softwaru, k produktovým klíčům, ke správě předplatného MSDN, TechNet a online služeb, k přehledům výhod Software Assurance.

Po získání softwaru v multilicenčním programu vám bude doručen pouze „uvítací e-mail“, kde se dozvíte, že vaši novou smlouvu, klíče a software ke stažení naleznete na webu VLSC. Tyto licenční údaje budou však nahrány do centra VLSC až po 48-72 hodinách od obdržení uvítacího e-mailu. Počkejte tedy, prosím, s přihlášením na uplynutí této doby.

Postup prvního přihlášení k VLSC

1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

2. Klikněte na Přihlásit.

3. Zvolte přihlášení buď pomocí „pracovního účtu“, nebo „účtu Microsoft“.

  • Většina organizací by měla při registraci zvolit účet Microsoft. Při prvním přihlášení během tohoto procesu vytvoříte nový účet.

    • Pokud je primární e-mail Vaší organizace veden u Microsoftu ve službě Microsoft/Office 365: založte si nejprve osobní účet Microsoft na jinou e-mailovou adresu. Po přihlášení tímto osobním účtem na portál VLSC budete mít možnost připojit k němu firemní účet - tím bude primární e-mail běžící na platformě Microsoft/Office 365.

  • Pracovní účet byste měli vybrat, pouze pokud jsou splněny obě následující podmínky:

    • E-mailová adresa vaší organizace zaregistrovaná u TechSoup (ta, na kterou vám přišel uvítací mail z VLSC) je vedena na vlastní doméně druhého řádu (např. mojeorganizace.cz).

    • E-mailová adresa není provozována na platformě Microsoft/Office 365, ale u jiného poskytovatele e-mailových služeb.

4. Systém vás vyzve, abyste zadali svou e-mailovou adresu.

  • Pokud jste zvolili účet Microsoft, svoji e-mailovou adresu zatím nezadávejte. Místo toho zvolte možnost vytvořit nový účet. Poté zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovánu u TechSoup, a podle instrukcí na obrazovce si vytvořte nový účet.

  • Pokud jste vybrali pracovní účet, zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovanou u TechSoup a spojenou s existujícím účtem Microsoft. Budete muset zadat heslo a svou e-mailovou adresu ověřit. Dále postupujte podle instrukcí na obrazovce.

5. Poté na tuto adresu obdržíte e-mail s uvítáním v multilicenčním centru VLSC a se žádostí o potvrzení této e-mailové adresy. Počkejte alespoň 15 minut a pak adresu kliknutím na odkaz v uvítacím e-mailu ověřte. Je třeba počkat aspoň tuto dobu, protože VLSC zpřístupní potvrzení smlouvy až s touto prodlevou.

Přihlášení už existujícím účtem

1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

2. Klikněte na Přihlásit.

3. Podle toho, jaký typ účtu jste vytvořili při registraci, zvolte přihlášení buď pomocí pracovního účtu, nebo účtu Microsoft.

Typy produktových kódů ve VLSC:

  • instalační kód - zadáte-li při instalaci produktu instalační klíč, neprovede se aktivace produktu a smíte po určitou dobu produkt používat ve zkušební verzi. Po vypršení lhůty je pro použití vyžadována aktivace produktu.
  • MAK - aktivační klíč při aktivaci na koncovém zařízení. Ve většině případů použijete právě ten.
  • KMS - aktivační klíč při instalaci ze serveru, slouží k vzdálené aktivaci produktu, bez nutnosti práce s koncovým počítačem.

Při objednání více licencí od stejného produktu použijte na všechny instalace daného produktu stejný aktivační klíč. Instalační soubory a aktivační klíče najdete pod záložkou Položky ke stažení a kódy po kliknutí na Kód, respektive Stáhnout.

Více informací získáte v lokalizované nápovědě přímo na stránkách VLSC, nebo na webu Microsoft Volume Licensing, kde můžete shlédnout i krátká dema v Silverlightu. Podrobné informace, včetně přehledných screenshotů, jsou v anglickém jazyce na stránkách Download Centra Microsoft v dokumentu Microsoft Volume Licensing Service Center (VLSC) User Guide. V případě potřeby je možné také kontaktovat podporu:

  • Pro získání produktových klíčů (v případě, že nejsou na portále VLSC uvedeny) kontaktujte:
  • zákaznické centrum společnosti Microsoft - 841 300 300 / 261 197 665
  • nebo aktivační centrum produktů Microsoft - 800 100 074 / 225 990 844 
  • případně technickou podporu: mvlshelpa@msdirectservices.com

TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

4 872

registrovaných neziskovek

472 miliónů Kč

hodnota zprostředkovaných produktů

53 938

zprostředkovaných licencí a hardwaru