techsoup
Portál VLSC slouží pro správu všech multilicenčních smluv, kde je snadný přístup k identifikačním číslům licenčních smluv, k zakoupenému softwaru, k produktovým klíčům, ke správě předplatného MSDN, TechNet a online služeb, k přehledům výhod Software Assurance.
Po získání softwaru v multilicenčním programu vám bude doručen pouze „uvítací e-mail“, kde se dozvíte, že svoji novou smlouvu, klíče a software ke stažení naleznete na webu VLSC. Tyto licenční údaje budou však nahrány do centra VLSC až po 48-72 hodinách od obdržení uvítacího e-mailu. Počkejte tedy, prosím, s přihlášením na uplynutí této doby.
Od září 2021 Microsoft vyžaduje propojení účtu ve VLSC s cloudovým účtem organizace. Více informací k tomuto procesu najdete v tomto článku.
Postup prvního přihlášení k VLSC
1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.
2. Klikněte na Přihlásit.
3. Zvolte přihlášení pomocí „Pracovního nebo školního účtu“.
- Zadejte e-mail, na který Vám byl vystaven dar.
- Systém Vás poté přesměruje na registraci na Windows Store for Business.
4. Pokud ještě nemáte tenant účet, zaregistrujte si jej na Windows Store for Business
- Nejprve vyplňte základní údaje o své osobě a organizaci
- Poté si vytvoříte tzv. tenant, tedy účet Vaší organizace v Microsoft cloudu
- Tenant účet má formát nazevorganizace.onmicrosoft.com
- Zároveň k němu vytvoříte prvního uživatele, který bude mít práva administrátora
- Tento účet bude ve formátu jmeno@nazevorganizace.onmicrosoft.com
- Uživatelské jméno a jeho heslo si nezapomeňte poznamenat, pravděpodobně jej v budoucnu budete potřebovat
- Registraci tenant účtu potvrdíte pomocí SMS zaslané na telefon a poté kliknutím na odkaz v e-mailu
5. Po dokončení registrace na Windows Store for Business dokončete přihlášení na VLSC
- Jako přihlašovací jméno (e-mail) použijte právě založený účet jmeno@nazevorganizace.onmicrosoft.com
- Systém Vás vyzve, abyste dvakrát zadali svou pracovní e-mailovou adresu (podruhé pro ověření)
- Zde použijte e-mail, na který Vám byl vystaven dar (shoduje se s primární adresou zaregistrovanou na webu TechSoup.cz)
6. Posledním krokem bude přijetí podmínek smlouvy Open License
- Zvolte stát (Česká republika), jazyk (čeština) a klikněte na tlačítko Zobrazit
- Pročtěte si smlouvu, kterou se chystáte přijmout
- Smlouvu přijmete vepsáním svého jména a příjmení a kliknutím na tlačítko vvpravo
Přihlášení už existujícím účtem
1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.
2. Klikněte na Přihlásit.
3. Podle toho, jaký typ účtu jste vytvořili při registraci, zvolte přihlášení buď pomocí pracovního účtu, případně účtu Microsoft.
Typy produktových kódů ve VLSC:
- instalační kód - zadáte-li při instalaci produktu instalační klíč, neprovede se aktivace produktu a smíte po určitou dobu produkt používat ve zkušební verzi. Po vypršení lhůty je pro použití vyžadována aktivace produktu.
- MAK - aktivační klíč při aktivaci na koncovém zařízení. Ve většině případů použijete právě ten.
- KMS - aktivační klíč při instalaci ze serveru, slouží k vzdálené aktivaci produktu, bez nutnosti práce s koncovým počítačem.
Při objednání více licencí od stejného produktu použijte na všechny instalace daného produktu stejný aktivační klíč.
Instalační soubory a aktivační klíče najdete pod záložkou Položky ke stažení a kódy po kliknutí na Kód, respektive Stáhnout.
Upozorňujeme, že balíčky i jednotlivé aplikace Office 2019, včetně Visio a Projectu, již nelze stahovat přímo prostřednictvím VLSC. Objednané produkty Office prosíme stáhněte a nainstalujte podle našeho návodu ke stažení a instalaci produktů Office 2019 pro novou technologii Click-to-Run.
Více informací získáte v nápovědě pro VLSC. V případě potřeby je možné také kontaktovat podporu:
- FAQ - časté dotazy k VLSC nalzenete zde: https://docs.microsoft.com/cs-cz/licensing/vlsc-faqs-home-page
- Centrum podpory VLSC v českém jazyce: 800 142 359 (po-pá, 9-18 hodin, česky; v automatickém odpovídači zvolte možnost "4 - správa licencí podle počtu")
- E-mailová podpora VLSC: VLservem@microsoft.com
- Pro získání produktových klíčů (v případě, že nejsou na portále VLSC uvedeny) kontaktujte:
- zákaznické centrum společnosti Microsoft - 841 300 300 / 261 197 665
- nebo aktivační centrum produktů Microsoft - 800 100 074 / 225 990 844
- případně technickou podporu: mvlshelpa@msdirectservices.com