Microsoft VLSC - jak vyzvednout softwarové dary

Od poloviny roku 2009 Microsoft přestal zasílat klasické papírové smlouvy (licence) a vše jde nyní pouze elektronickou cestou. Portál VLSC nyní slouží pro správu všech multilicenčních smluv, kde je snadný přístup k identifikačním číslům licenčních smluv, k zakoupenému softwaru, k produktovým klíčům, ke správě předplatného MSDN, TechNet a online služeb, k přehledům výhod Software Assurance.

Po získání softwaru v multilicenčním programu vám bude doručen pouze „uvítací e-mail“, kde se dozvíte, že vaši novou smlouvu, klíče a software ke stažení naleznete na webu VLSC. Tyto licenční údaje budou však nahrány do centra VLSC až po 48-72 hodinách od obdržení uvítacího e-mailu. Počkejte tedy, prosím, s přihlášením na uplynutí této doby.

Postup prvního přihlášení k VLSC

  1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

  2. Klikněte na Přihlásit.

  3. Zvolte přihlášení buď pomocí „pracovního účtu“, nebo „účtu Microsoft“.

    1. Většina organizací by měla při registraci zvolit účet Microsoft. Při prvním přihlášení během tohoto procesu vytvoříte nový účet.
    2. Pracovní účet byste měli vybrat, pouze pokud jsou splněny obě následující podmínky:

      1. Vaše organizace už má u Microsoftu účet pro neziskové organizace, spjatý s využíváním cloudových služeb jako Office 365 nebo Azure.

      2. E-mailová adresa vaší organizace zaregistrovaná u TechSoup (ta, na kterou vám přišel uvítací mail z VLSC) je přiřazená k účtu vaší neziskové organizace u Microsoftu. Musí se jednat o stejnou adresu, kterou používáte jako kontaktní e-mailovou adresu v programu TechSoup, jinak se Vám licence správně nepřiřadí!

  4. Systém vás vyzve, abyste zadali svou e-mailovou adresu.

    1. Pokud jste zvolili účet Microsoft, svoji e-mailovou adresu zatím nezadávejte. Místo toho zvolte možnost vytvořit nový účet. Poté zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovánu u TechSoup, a podle instrukcí na obrazovce si vytvořte nový účet.

    2. Pokud jste vybrali pracovní účet, zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovanou u TechSoup a spojenou s existujícím účtem Microsoft. Budete muset zadat heslo a svou e-mailovou adresu ověřit. Dále postupujte podle instrukcí na obrazovce.

  5. Poté na tuto adresu obdržíte e-mail s uvítáním v multilicenčním centru VLSC a se žádostí o potvrzení této e-mailové adresy. Počkejte alespoň 15 minut a pak adresu kliknutím na odkaz v uvítacím e-mailu ověřte. Je třeba počkat aspoň tuto dobu, protože VLSC zpřístupní potvrzení smlouvy až s touto prodlevou.

Přihlášení už existujícím účtem

  1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

  2. Klikněte na Přihlásit.

  3. Podle toho, jaký typ účtu jste vytvořili při registraci, zvolte přihlášení buď pomocí pracovního účtu, nebo účtu Microsoft.

Typy produktových kódů ve VLSC:

  • instalační kód - zadáte-li při instalaci produktu instalační klíč, neprovede se aktivace produktu a smíte po určitou dobu produkt používat ve zkušební verzi. Po vypršení lhůty je pro použití vyžadována aktivace produktu.
  • MAK - aktivační klíč při aktivaci na koncovém zařízení. Ve většině případů použijete právě ten.
  • KMS - aktivační klíč při instalaci ze serveru, slouží k vzdálené aktivaci produktu, bez nutnosti práce s koncovým počítačem.

Při objednání více licencí od stejného produktu použijte na všechny instalace daného produktu stejný aktivační klíč. Instalační soubory a aktivační klíče najdete pod záložkou Položky ke stažení a kódy po kliknutí na Kód, respektive Stáhnout.

Více informací získáte v lokalizované nápovědě přímo na stránkách VLSC, nebo na webu Microsoft Volume Licensing, kde můžete shlédnout i krátká dema v Silverlightu. Podrobné informace, včetně přehledných screenshotů, jsou v anglickém jazyce na stránkách Download Centra Microsoft v dokumentu Microsoft Volume Licensing Service Center (VLSC) User Guide. V případě potřeby je možné také kontaktovat podporu:

  • Pro získání produktových klíčů (v případě, že nejsou na portále VLSC uvedeny) volejte:
  • 841 300 300 / 261 197 665 - zákaznické centrum společnosti Microsoft
  • nebo 800 100 074 / 225 990 844 - aktivační centrum produktů Microsoft
  • technický support: mvlshelpa@msdirectservices.com

TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

3 448

registrovaných neziskovek

340 566 586 Kč

hodnota darovaného IT

38 536

darovaných licencí a hardwaru