Portál VLSC slouží pro správu všech multilicenčních smluv, kde je snadný přístup k identifikačním číslům licenčních smluv, k zakoupenému softwaru, k produktovým klíčům, ke správě předplatného MSDN, TechNet a online služeb, k přehledům výhod Software Assurance.

Po získání softwaru v multilicenčním programu vám bude doručen pouze „uvítací e-mail“, kde se dozvíte, že svoji novou smlouvu, klíče a software ke stažení naleznete na webu VLSC. Tyto licenční údaje budou však nahrány do centra VLSC až po 48-72 hodinách od obdržení uvítacího e-mailu. Počkejte tedy, prosím, s přihlášením na uplynutí této doby.

 

Od září 2021 Microsoft vyžaduje propojení účtu ve VLSC s cloudovým účtem organizace. Více informací k tomuto procesu najdete v tomto článku.

 

Postup prvního přihlášení k VLSC

1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

2. Klikněte na Přihlásit.

3. Zvolte přihlášení pomocí „Pracovního nebo školního účtu“.

  • Zadejte e-mail, na který Vám byl vystaven dar.
  • Systém Vás poté přesměruje na registraci na Windows Store for Business.

4. Pokud ještě nemáte tenant účet, zaregistrujte si jej na Windows Store for Business

  • Nejprve vyplňte základní údaje o své osobě a organizaci
  • Poté si vytvoříte tzv. tenant, tedy účet Vaší organizace v Microsoft cloudu
    • Tenant účet má formát nazevorganizace.onmicrosoft.com
  • Zároveň k němu vytvoříte prvního uživatele, který bude mít práva administrátora
    • Tento účet bude ve formátu jmeno@nazevorganizace.onmicrosoft.com
    • Uživatelské jméno a jeho heslo si nezapomeňte poznamenat, pravděpodobně jej v budoucnu budete potřebovat
  • Registraci tenant účtu potvrdíte pomocí SMS zaslané na telefon a poté kliknutím na odkaz v e-mailu

5. Po dokončení registrace na Windows Store for Business dokončete přihlášení na VLSC

  • Jako přihlašovací jméno (e-mail) použijte právě založený účet jmeno@nazevorganizace.onmicrosoft.com
  • Systém Vás vyzve, abyste dvakrát zadali svou pracovní e-mailovou adresu (podruhé pro ověření)
  • Zde použijte e-mail, na který Vám byl vystaven dar (shoduje se s primární adresou zaregistrovanou na webu TechSoup.cz)

6. Posledním krokem bude přijetí podmínek smlouvy Open License

  • Zvolte stát (Česká republika), jazyk (čeština) a klikněte na tlačítko Zobrazit
  • Pročtěte si smlouvu, kterou se chystáte přijmout
  • Smlouvu přijmete vepsáním svého jména a příjmení a kliknutím na tlačítko vvpravo

Přihlášení už existujícím účtem

1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.

2. Klikněte na Přihlásit.

3. Podle toho, jaký typ účtu jste vytvořili při registraci, zvolte přihlášení buď pomocí pracovního účtu, případně účtu Microsoft.

 

Typy produktových kódů ve VLSC:

  • instalační kód - zadáte-li při instalaci produktu instalační klíč, neprovede se aktivace produktu a smíte po určitou dobu produkt používat ve zkušební verzi. Po vypršení lhůty je pro použití vyžadována aktivace produktu.
  • MAK - aktivační klíč při aktivaci na koncovém zařízení. Ve většině případů použijete právě ten.
  • KMS - aktivační klíč při instalaci ze serveru, slouží k vzdálené aktivaci produktu, bez nutnosti práce s koncovým počítačem.

Při objednání více licencí od stejného produktu použijte na všechny instalace daného produktu stejný aktivační klíč.

Instalační soubory a aktivační klíče najdete pod záložkou Položky ke stažení a kódy po kliknutí na Kód, respektive Stáhnout.

Upozorňujeme, že balíčky i jednotlivé aplikace Office 2019, včetně Visio a Projectu, již nelze stahovat přímo prostřednictvím VLSC. Objednané produkty Office prosíme stáhněte a nainstalujte podle našeho návodu ke stažení a instalaci produktů Office 2019 pro novou technologii Click-to-Run.


Více informací získáte v nápovědě pro VLSC. V případě potřeby je možné také kontaktovat podporu:

  • Pro získání produktových klíčů (v případě, že nejsou na portále VLSC uvedeny) kontaktujte:
  • zákaznické centrum společnosti Microsoft - 841 300 300 / 261 197 665
  • nebo aktivační centrum produktů Microsoft - 800 100 074 / 225 990 844
  • případně technickou podporu: mvlshelpa@msdirectservices.com