admin
Od poloviny roku 2009 Microsoft přestal zasílat klasické papírové smlouvy (licence) a vše jde nyní pouze elektronickou cestou. Portál VLSC nyní slouží pro správu všech multilicenčních smluv, kde je snadný přístup k identifikačním číslům licenčních smluv, k zakoupenému softwaru, k produktovým klíčům, ke správě předplatného MSDN, TechNet a online služeb, k přehledům výhod Software Assurance.
Po získání softwaru v multilicenčním programu vám bude doručen pouze „uvítací e-mail“, kde se dozvíte, že vaši novou smlouvu, klíče a software ke stažení naleznete na webu VLSC. Tyto licenční údaje budou však nahrány do centra VLSC až po 48-72 hodinách od obdržení uvítacího e-mailu. Počkejte tedy, prosím, s přihlášením na uplynutí této doby.
Postup prvního přihlášení k VLSC
1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.
2. Klikněte na Přihlásit.
3. Zvolte přihlášení buď pomocí „pracovního účtu“, nebo „účtu Microsoft“.
-
Většina organizací by měla při registraci zvolit účet Microsoft. Při prvním přihlášení během tohoto procesu vytvoříte nový účet.
-
Pokud je primární e-mail Vaší organizace veden u Microsoftu ve službě Microsoft/Office 365: založte si nejprve osobní účet Microsoft na jinou e-mailovou adresu. Po přihlášení tímto osobním účtem na portál VLSC budete mít možnost připojit k němu firemní účet - tím bude primární e-mail běžící na platformě Microsoft/Office 365.
-
Pracovní účet byste měli vybrat, pouze pokud jsou splněny obě následující podmínky:
-
E-mailová adresa vaší organizace zaregistrovaná u TechSoup (ta, na kterou vám přišel uvítací mail z VLSC) je vedena na vlastní doméně druhého řádu (např. mojeorganizace.cz).
-
E-mailová adresa není provozována na platformě Microsoft/Office 365, ale u jiného poskytovatele e-mailových služeb.
4. Systém vás vyzve, abyste zadali svou e-mailovou adresu.
-
Pokud jste zvolili účet Microsoft, svoji e-mailovou adresu zatím nezadávejte. Místo toho zvolte možnost vytvořit nový účet. Poté zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovánu u TechSoup, a podle instrukcí na obrazovce si vytvořte nový účet.
-
Pokud jste vybrali pracovní účet, zadejte e-mailovou adresu, kterou má vaše organizace zaregistrovanou u TechSoup a spojenou s existujícím účtem Microsoft. Budete muset zadat heslo a svou e-mailovou adresu ověřit. Dále postupujte podle instrukcí na obrazovce.
5. Poté na tuto adresu obdržíte e-mail s uvítáním v multilicenčním centru VLSC a se žádostí o potvrzení této e-mailové adresy. Počkejte alespoň 15 minut a pak adresu kliknutím na odkaz v uvítacím e-mailu ověřte. Je třeba počkat aspoň tuto dobu, protože VLSC zpřístupní potvrzení smlouvy až s touto prodlevou.
Přihlášení už existujícím účtem
1. Jděte na stránky VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter.
2. Klikněte na Přihlásit.
3. Podle toho, jaký typ účtu jste vytvořili při registraci, zvolte přihlášení buď pomocí pracovního účtu, nebo účtu Microsoft.
Typy produktových kódů ve VLSC:
- instalační kód - zadáte-li při instalaci produktu instalační klíč, neprovede se aktivace produktu a smíte po určitou dobu produkt používat ve zkušební verzi. Po vypršení lhůty je pro použití vyžadována aktivace produktu.
- MAK - aktivační klíč při aktivaci na koncovém zařízení. Ve většině případů použijete právě ten.
- KMS - aktivační klíč při instalaci ze serveru, slouží k vzdálené aktivaci produktu, bez nutnosti práce s koncovým počítačem.
Při objednání více licencí od stejného produktu použijte na všechny instalace daného produktu stejný aktivační klíč. Instalační soubory a aktivační klíče najdete pod záložkou Položky ke stažení a kódy po kliknutí na Kód, respektive Stáhnout.
Více informací získáte v lokalizované nápovědě přímo na stránkách VLSC, nebo na webu Microsoft Volume Licensing, kde můžete shlédnout i krátká dema v Silverlightu. Podrobné informace, včetně přehledných screenshotů, jsou v anglickém jazyce na stránkách Download Centra Microsoft v dokumentu Microsoft Volume Licensing Service Center (VLSC) User Guide. V případě potřeby je možné také kontaktovat podporu:
- FAQ - časté dotazy k VLSC nalzenete zde: https://www.microsoft.com/Licensing/servicecenter/Help/Faq.aspx
- Centrum podpory VLSC v českém jazyce: 800 142 359 (po-pá, 9-18 hodin)
- E-mailová podpora VLSC: VLservem@microsoft.com
- Pro získání produktových klíčů (v případě, že nejsou na portále VLSC uvedeny) kontaktujte:
- zákaznické centrum společnosti Microsoft - 841 300 300 / 261 197 665
- nebo aktivační centrum produktů Microsoft - 800 100 074 / 225 990 844
- případně technickou podporu: mvlshelpa@msdirectservices.com