28.12.2017

Google mění programové zásady Ad Grants - již od 1.1.2018!

igor-ovsyannykov-329196_maly.jpg
Autor: 
TechSoup Česká republika
Napsáno: 
December 28, 2017

 

Nové zásady zpřísňují některé metriky a pro udržení svého AdWords účtu tak bude muset řada neziskových organizací jeho správě věnovat více času, případně využívat službu AdWords Express, která kampaně dokáže strukturovat a optimalizovat automaticky.

Změny v zásadách týkající se klíčových slov

Pro zobrazování reklam Ad Grants nejsou v reklamách povolena tato klíčová slova a dotazy:

  • Názvy značek, které nevlastníte (například „YouTube“, „Google“ či názvy novin nebo jiných organizací) 
  • Jednoslovná klíčová slova (výjimkou jsou vaše značková slova, uznávané názvy onemocnění a několik zde uvedených klíčových slov).Klíčová slova s pomlčkami, tečkami či speciálními znaky se za jednoslovná nepovažují.
  • Příliš obecná klíčová slova jako „videa zdarma“, „e-knihy“, „dnešní zprávy“, „jóga snadno“, „stažení her“, „upozornění na zaměstnání“, názvy měst nebo historických událostí či jména lidí
  • Klíčová slova se skóre kvality menším nebo rovným dvěma

Alternativně své kampaně v AdWords můžete pozastavit a používat službu AdWords Express, která pro vaše reklamy vyhledávací dotazy (namísto klíčových slov) spravuje automaticky podle kategorií vašich produktů či služeb.

Změny v zásadách ohledně webů

Tyto zásady se v novém roce výrazně nemění, i tak nám to však nedá a zopakujeme ty nejdůležitější:

  • Organizace může v kampaních a reklamách používat pouze domény webu, které byly schváleny prostřednictvím registrace do programu Ad Grants nebo formuláře žádosti o přidání další domény webu  
  • Základem je kvalitní web, tj. web, jehož každá stránka obsahuje dostatečné informace, ze kterých uživatel pochopí účel vaší organizace, web nesmí obsahovat nefunkční odkazy 
  • Hlavním účelem vašeho webu nesmí být komerční činnost.  

Více informací k zásadám ohledně webů najdete na support.google.com/grants/answer/1657899?hl=cs&ref_topic=3500093&authuser=0.

Účet, u kterého bude zjištěno porušení programových zásad, bude bez upozornění automaticky pozastaven. V účtech, které nesplňují podmínky, je možné problém vyřešit a požádat o obnovení. Společnost Google si vyhrazuje právo přihlášku či účast organizace kdykoli a z jakéhokoli důvodu přijmout či odmítnout a podmínky účasti kdykoli rozšířit či pozměnit.

Změny v zásadách týkající se správy účtu

  • Dobrá zpráva! Google zrušil limit 2 USD nabídek CPC. Při využití strategie nabídek Maximalizovat konverze (při níž se nabídky nastavují automaticky podle výkonu) již neplatí limit programu 2 USD.
  • Ve všech účtech Ad Grants musí být zadáno geografické cílení, aby se reklamy zobrazovaly v lokalitách relevantních pro vaši neziskovou činnost.
  • Účty AdWords v rámci Ad Grants musejí mít v každé kampani alespoň dvě aktivní sestavy, z nichž každá musí obsahovat sadu úzce souvisejících klíčových slov a dva aktivní texty reklam
  • Účty AdWords v rámci Ad Grants musejí mít alespoň dvě rozšíření reklam o odkazy na podstránky.
  • Všechny účty AdWords programu Ad Grants musejí každý měsíc dosáhnout alespoň 5% míry prokliku (CTR) (Pokud požadavek na CTR nesplníte dva měsíce po sobě, bude váš účet zrušen, nicméně Google vás bude o riziku nesplnění této podmínky ve službě informovat v předstihu s odkazem na relevantní vzdělávací zdroje. Po napravení můžete požádat o obnovení účtu.)
  • Jednou ročně rozesílá Google průzkum týkající se Ad Grants. Pokud se programu chcete nadále účastnit, očekává se od vás odpověď. Pokud průzkum neodevzdáte, váš účet bude zrušen, obnovit ho však můžete pouhým vyplněním a odevzdáním průzkumu.

Pokud splnění výše uvedených požadavků a důsledná správa služby Google AdWords není ve vašich silách a časových možnostech, Google namísto služby AdWords doporučuje použít službu AdWords Express, která váš účet bude strukturovat automaticky.   Více k novým zásadám naleznete na support.google.com/grants/topic/3500093?hl=cs&ref_topic=3500091&authuser=0 a pod vypsanými odkazy. Doporučujeme si vše důkladně pročíst.

Na konci ledna jsme ve spolupráci s Google CZ pro vás připravili třídenní kurz zaměřený právě na AdWords a také Google Analytics. Pokud se chcete zdokonalit ve správě svého AdWords účtu, je tento kurz se specialistou Karlem Pařízkem to pravé.

TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

3 448

registrovaných neziskovek

340 566 586 Kč

hodnota darovaného IT

38 536

darovaných licencí a hardwaru