13.11.2019

Fotbalový tým Borussia Mönchengladbach: Trefa do černého s Asanou

bm.jpg
Autor: 
TechSoup Česká republika
Napsáno: 
Listopad 13, 2019

S nadsázkou můžeme říct, že ve fotbalu jde jen o jedno: vstřelit dostatek gólů a vyhrát šampionát. A proto, aby si klub mohl dovolit přitáhnout nejlepší talenty, které mu pomohou tohoto cíle dosáhnout, potřebuje získat dostatek peněz – kromě dotací může vydělávat třeba prodejem lístků na zápasy nebo suvenýrů. Marketingový ředitel Borussie Mönchengladbach Johannes Feldges se rozhodl jít štěstíčku naproti a zvolil si pro to nečekanou posilu: software pro projektový management Asana. Jak jemu a jeho týmu pomohla?

Borussia Mönchengladbach, člen německé Bundesligy a klub s více než stoletou historií, má loajální fanouškovskou základnu, která každý domácí zápas zaplňuje stadion z 95 %. Johannes zde proto viděl příležitost k modernizaci brandu. Rebranding zahájil v roce 2017 a jeho marketingový tým vyrostl rychle z 2 na 13 lidí.

Jak přibývalo položek k rebrandování i nových členů týmu, Johannes zjistil, že e-mail už dávno nestačí k efektivní komunikaci. Potřeboval proto nástroj, který by mu umožňoval centralizovat, organizovat a řídit práci týmu tak, aby se rebranding povedl.

 „Nyní, když máme šablony kampaní a sledujeme postup projektu v Asaně, ušetříme více než 20 hodin měsíčně, které bychom jinak strávili na poradách. Díky tomu byl náš tým mnohem efektivnější a máme možnost vyzkoušet nové strategie, například výkonnostní marketing,“ říká Johannes Feldges.

Když Johannes vybíral, který software na projekt management využít, nejdůležitější pro něj byly tyto požadavky:  

Ideální software musel:

   - Být dostatečně flexibilní, aby bylo možné v něm spravovat různé marketingové postupy – kampaně, tvorbu obsahu, eventy nebo spolupráci s partnery.

   - Umět vytvářet plány, přiřazovat k úkolům zodpovědné osoby a deadliny tak, aby každý věděl, co se právě děje.

   - Zvládnout vylepšit spolupráci s různými odděleními a partnery – například s IT, merchandisingem nebo médii.

   - Být intuitivní a snadno ovladatelný – tak, aby se s ním tým rychle naučil zacházet a brzy jej začlenil do své každodenní práce. 

Poté, co Johannes vyzkoušel několik podobných nástrojů, rozhodl se pro Asanu, protože právě ta měla všechny funkce, které tým potřeboval, a kromě toho byla navíc velmi uživatelsky příjemná.  

Objednejte si Asanu za bezkonkurenční cenu pro neziskové organizace zde.

Od rebrandingu po řízení celého marketingu

Johannes využíval Asanu nejdříve k řízení rebrandingu klubu. Poté, co marketingový tým začal software používat, mohl se na vlastní oči přesvědčit, jak snadné je najít informace či deadliny, zjistit, kdo za co zodpovídá a zaznamenávat postup v plnění úkolů. Díky téhle zkušenosti začali do Asany přesouvat i další povinnosti: například merchandising nebo reklamní kampaně.

„Díky tomu, že jsme se přesunuli do Asany, jsme schopní spouštět kampaně o 50 % rychleji. Je to dané tím, že vidíme plán a víme, kdo má co na starosti,“ dodává Johannes.

Dnes už Borussia Mönchengladbach používá Asanu ke koordinaci všech svých marketingových aktivit. Mezi ně patří třeba:

Marketingová strategie: Od roku 2019 začal tým sledovat svoji marketingovou strategii a celý plán na tento rok pomocí Asany. To všem pomohlo poznat, které programy a iniciativy jsou klíčové, takže každý ví, na jakou práci se má zaměřit.

Marketingové kampaně: Tým řídí v Asaně  vše od hlavních kampaní značky po malé kampaně pro prodej vstupenek na poslední chvíli na sociálních sítích. Tím je zajištěno, že každý má přehled o tom, co se právě děje, a co má kdo v jakou chvíli spustit.

Kreativní produkce: Všechny žádosti o kreativní obsah, který se objevuje na webových stránkách klubu, na jeho sociálních sítích, v reklamách a v dalších kanálech, jsou spravovány v Asaně. Díky tomu jsou všechny požadavky sledovány na jednom místě, takže se nic neztratí a tým může vidět, jak to s danými aktivitami vypadá. 

A co dál? Johannesův tým se chce dále zaměřit na výkonnostní marketing – například na optimalizaci webové stránky, vylepšení uživatelského prostředí v eshopu nebo na nové kanály, kterými může komunikovat s fanoušky a návštěvníky zápasů. Čeká jej ještě spousta práce, která rozhodně nebude lehká – ale Johannes a jeho marketingový tým věří, že s Asanou se jim podaří ji zvládnout.

Objednejte si Asanu za bezkonkurenční cenu pro neziskové organizace zde.

 

TechSoup v číslech - jak už jsme pomohli?

4 508

registrovaných neziskovek

438 miliónů Kč

hodnota zprostředkovaných produktů

50 275

zprostředkovaných licencí a hardwaru